2018. június 12-én Budapesten, a SZÁMALK-Szalézi Szakgimnáziumban került sor a Flip-IT! zárókonferenciára, ahol a fordított osztályterem módszerhez kapcsolódó online kurzus tapasztalatait osztották meg egymással a résztvevők.
A házigazda Dr. Sediviné Balassa Ildikó köszöntését követően a Flip-IT! projekt koordinátora, Hartyányi Mária, az iTStudy Hungary Oktató- és Kutatóközpont ügyvezetője nyitotta meg a rendezvényt, összegezve a projekt eddigi eredményeit.
2017. november 29-én került sor a Flip-IT! projekt Spanyolországban, Madreidban tartott rendezvényére, melynek a Campus of Villaviciosa de Odón of Universidad Europea de Madrid adott otthont.
A találkozó célja az volt, hogy a spanyol tanárokat és oktatókat informálják a projekt céljairól és eredményeiről, valamint hogy ösztönözzék őket a projekt keretében fejlesztett kísérleti kurzusban való részvételre.
A 2018. február 19-i rendezvényünkön az online kurzusról osztottunk meg információkat, bemutatva a kurzus felépítését, a regisztráció folyamatát mindazon tanároknak, akik a kísérletben részt kívánnak venni.
Az eseménynek Budapesten a SZÁMALK-Szalézi Szakgimnázium adott otthont, ahova az ország különböző területeiről érkeztek nagy számban tanárok, intézmény vezetők és egyéb szakértők.
A SZÁMALK-Szalézi Szakgimnázium adott otthont 2016. november 15-én annak a rendezvénynek, melynek célja az volt, hogy jelentkezőket toborozzunk a projekt keretein belül megtartandó ingyenes online képzésre. A résztvevőknek lehetőségük volt megismerni és kipróbálni különböző, oktatási célokra használható IKT eszközöket. A gyakorlatokat két csoportban végezték a résztvevők, akik hasznos tanácsokat kaptak többek között arról, hogy hogyan érdemes kiválasztani azt a tantárgyat vagy tananyag részt, ami leginkább alkalmas arra, hogy belőle motiváló digitális segédanyag készüljön a diákok számára.
A Flip-IT! projekt első rendezvényére 2016. május 17-én került sor a Számalk-Szalézi Szakközépiskolában, Budapesten.
A szakmai konzultációt a fordított tanterem módszerével építettük fel, így mindenki megtapasztalhatta a módszerben rejlő lehetőségeket, az előnyöket és nehézségeket.
Bemutattuk, hogy amatőrként is könnyedén előállíthatók videó-tananyagok, valamint az ezeket látványossá, könnyedébben érthetővé tevő animáció készítő programok elsajátítása sem lehetetlen feladat.