Sikeres volt a projekt első multiplikációs rendezvénye

Sikeres volt a projekt első multiplikációs rendezvénye

Posted on: 19 May 2016 By: János

A Flip-IT! projekt 2016 május 17.-én megtartott első multiplikációs rendezvényének a Számalk-Szalézi Szakközépiskola adott otthont.

A szakmai konzultációt a fordított osztályterem módszerével építettük fel, így mindenki megtapasztalhatta a módszerben rejlő lehetőségeket illetve az előnyöket és nehézségeket. Megmutattuk, hogy amatőrként is könnyedén előállíthatunk videó-tananyagokat és hogy az ezeket látványossá, könnyedébben érthetővé tevő animációkészítő programok elsajátítása sem lehetetlen feladat.

A workshop alatt a tanárok csoportmunka keretében közösen végiggondolták, hogyan építenének fel a fordított osztályterem módszerével egy tanórát. A 7 csoport más-más témakört választva és kidolgozva rövid prezentáció kíséretében mutatta be a konzultáció résztvevőinek. Zárásként megállapíthattuk, hogy jó esély van a fordított tanterem módszer, és azon belül különösen a rövid videokkal támogatott napi pedagógiai eszközzé válására, hiszen a világ ebbe az irányba halad, s tanárként különösen fontos, hogy lépést tartsunk korunk követelményeivel. 

A konzultáció programja a következő volt:

9:30-10:30

Köszöntés és bemutatkozás

Dr. Sediviné Balassa Ildikó, Számalk-Szalézi Szakközépiskola. A megnyitó után rövid bemutatkozást kértünk a résztvevőktől is (magukról és iskolájukról), kitérve arra, hogy milyen mértékben alkalmaznak a pedagógusok IKT-eszközöket, és ehhez milyen infrastruktúra áll ehhez rendelkezésre.

10:30-10:50

Hartyányi Mária (iTStudy): Tükrözött osztályterem? Mi ez? Egy újabb csodaszer a pedagógia megváltására?

10:50-11:30

Szabó János, Töreky Szilvia, Lajtos Gábor (iTStudy): A kezdők tapasztalatai -Animáció és videószerkesztés a gyakorlatban (filmrendezői, operatőri és hangtechnikusi végzettség nélkül!)

11:30-11:45

Kérdések-válaszok

11:45-12:00

Kávészünet

12:00-13:15

Csoportmunka, projektfeladat

13:15-14:15

Ebéd és kávé a Számalk éttermében

14:15-14:40

Orgoványi Gábor művészeti szakvezető (SZÁMALK-Szalézi Szakközépiskola) Van esély arra, hogy a videó „napi” pedagógiai eszközzé váljon?

14:40-15:45

Záróbeszélgetés